طراحی و بازسازی | tarahivabazsazi

طراحی و بازسازی | طراحی تخصصی دکوراسیون داخلی منزل و طراحی دکوراسیون آشپزخانه

طراحی و بازسازی | tarahivabazsazi

طراحی و بازسازی | طراحی تخصصی دکوراسیون داخلی منزل و طراحی دکوراسیون آشپزخانه

درباره بازسازی ساختمان چه میدانید ؟

درباره بازسازی ساختمان چه میدانید ؟ در این مطلب قصد داریم تا اهداف و مزایای بازسازی ساختمان را برای شما عزیزان شرح دهیم. به علت بالا رفتن هزینه‌های مسکن، اکثر مردم میل به نوسازی و بازسازی ساختمان را دارند نسبت به تخریب و اینکه بخواهند ساختمان را از نو بسازند. به غیر از طراحی و ساخت فضاهای داخلی و خارجی ساختمان که یک امر سلیقه‌ای می‌باشد و مختص هر فرد می‌باشد، بر طبق قوانینی که جدید وضع می‌شوند و تغییر میِ‌‌نمایند نیازها برای بازسازی ساختمان بیشتر به چشم می‌آید. علاوه بر قوانین که به مرور تغییر می‌نمایند و مواد و مصالحی نیز که برای ساختمان سازی و ساخت از آنها استفاده می‌شود روزانه پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.

به عنوان مثال امروزه برای ساخت ساختمان‌ها از مصالح و موادی استفاده می‌نمایند برای حفظ انرژی و صرفه جویی در آنها مناسب می‌باشند، که این مصالح نسبت به هر منطقه جغرافیایی متفاوت می‌باشد و می‌تواند در نسبت به هزینه‌ها نیز برای مالکین به صرفه تر باشد. از دیگر دلایلی که باید بازسازی ساختمان انجام شود، مقاوم سازی ساخاتمان‌های قدیمی می‌باشد، که این امر به وجود مواد و مصالح بروزی که می‌سازند بسیار آسان و راحت گشته است. که در ادامه این مطلب به توصیف کامل موارد بازسازی ساختمان و روش‌های اصولی آن و تفاوت‌های آنها می‌پردازیم.

 

بازسازی و نوسازی ساختمان:

نوسازی اصولا به معنای تازه نمودن و نو ساختن یک سازه است، یعنی وسایل و مواد نو جایگزین مواد کهنه شوند. ایجاد تغییرات در بخش‌های ظاهری و داخلی منزل نیز به نوعی نوسازی می‌باشد.


بازسازی ساختمان مسکونی

مراحل بازسازی ساختمان مسکونی به شرح زیر می‌باشد:

بخش هایی از ساختمان که پس از بازسازی و رسیدگی به آنها می‌تواند تاثیر به سزایی بر ساختمان داشته باشد و آنرا تغییر دهد و حتی استحکام و امنیت ساختمان را بالا خواهد برد و نحوی ارزش ساختمان را زیاد خواهد کرد را  در زیر به شکلی خلاصه برای شما شرح خواهیم داد.
1 – بازسازی نمای بیروی ساختمان ساختمان

2 – بازسازی تغییر ورودی‌های موجود در ساختمان، طراحی و نقشه کشی جدید برای ساختمان و حتی اضافه نمودن بخش‌های مختلف بسته به نیاز ساکنین ساختمان

3 – عوض کردن پنجره‌های قدیمی و فرسوده با پنجره‌های دو و چند جداره مناسب که علاوه بر اینکه بر زیبایی ساختمان نیز تاثیر گذار خواهد بود بر کاهش هزینه ‌های ساکنین نیز تاثیر خواهد گذاشت، و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی بر آرامش و سلامت افراد ساکن در ساختمان نیز تاثیر خواهد داشت.

4 – ترمیم و مرمت ترک‌های ایجاد شده بر ساختمان

5 – تعویض نمودن کف ساختمان و نوسازی دیوارهای فرسوده ساختمان

6 – از بین بردن فضاهایی که در نقشه قدیم پرت شده‌اند و بلااستفاده‌اند و ایجاد فضاهای کاربردی تر و مناسب تر

7 – تعویض اتصالات و شیرآلات کهنه و فرسوده که هم بر زیبایی ساختمان تاثیر گذار است هم برای صرفه جویی در مصرف


طراحی و بازسازی ساختمان مسکونی

فرآیند بازسازی ساختمان:

فرآیند بازسازی ساختمان شامل عوامل مختلفی می‌باشندکه عبارت‌اند از:
1. متراژ ساختمان
2. نوع کاربری و استفاده ساختمان
3. سبک و نوع ساخت ساختمان
4. نوع ساخته شدن دیوار بیرونی ساختمان
5. تعداد اتاق‌های موجود و همچنین فضاهایی که در داخل ساختمان وجود دارد
6. فضاهای اضافه‌ای که در ساختمان وجود دارد (مانند انباری، پشت بام و…)